K BODU INTERPELACE:
Na zastupitelstvu konaném dne 20.12.2011 jsem požádal o doplnění dokumentů k výběrovému řízení na dodavatele služby v podobě veřejného osvětlení. Tento svůj požadavek jsem pro jistou připomenul mailem dne 28.12.2011. Odpověď však ke mě nedorazila. Připomínám, že výběrové řízení na tuto veřejnou službu mě osobně příjde hodně „zajímavé“ (viz. text mailu níže).
K BODU ODPOVĚDI NA INTERPELACE:
Odpovědi na mé interpelace ze ZASTUPITELSTVA MĚSTA konaného dne 20.12.2011:
1/ K odpovědi na interpelaci ohledně vyčíslení navýšených osobních nákladů městského úřadu v důsledku radou schválených organizačních změn
Rozhodně nemohu neuvést, že členové městské rady mají dobrý smysl pro humor. Snaha navodit dojem, že úspora dvou referentských míst pokryje nárůst osobních nákladů dvou nových vedoucích odborů, je více než úsměvná. Taktéž uvést v odpovědi pouze rozmezí potenciálního základního platu nového vedoucího Odboru dopravy je patrně pokusem o vtip. Základní plat vedoucího odboru totiž obvykle představuje pouze 60 až 70% celkového platu. Zbývající část reálného platu je tvořena osobním příplatkem a příplatkem za vedení. Uvedená částka je tedy ta nejminimálnější, která šla vůbec uvést (avšak víceméně nereálná).
Rada města se tedy rozhodla „odpovědět-neodpovědět“. Argument, že částku nelze vypočíst, protože nový vedoucí Odboru dopravy ještě nebyl radou jmenován, nemůže obstát. Existovaly totiž ještě dva způsoby, jak poskytnout alespoň přibližnou částku. První způsob vyčíslení požadované částky mohl být odvozen od průměrných osobních nákladů na vedoucího odboru. Druhým způsobem šlo částku přibližně stanovit pomocí osobních nákladů bývalého vedoucího Odboru dopravy.
Nezbývá tedy nic jiného, než si NAVÝŠENÉ NÁKLADY spočítat sám. Vezmeme-li jako základ výpočtu roční náklady na pracovní místo bývalého vedoucího odboru dopravy 603 tisíc a odečteme-li od této sumy „umně“ vyčíslenou částku úspory z odpovědi na mou interpelaci ve výši 184.116 Kč/rok, pak dojdeme k číslu ZBYTEČNĚ NAVÝŠENÝCH NÁKLADŮ NA CHOD MĚSTSKÉHO ÚŘADU VE VÝŠI 418.884 Kč/rok. Vzhledem k faktu, že roční náklady na pracovní místo bývalého vedoucího Odboru dopravy jsem počítal ekvivalentem za jím odpracované měsíce v roce 2011 připouštím ve výpočtu jistou chybu. S jistotou si dovolím tvrdit, že tato částka navýšených nákladů číní 400 tis. Kč/rok +-20 tis. Kč. Takže to máme jednu z prvních položek nákladového účtu soudržnosti současné koalice. Je spravedlivé připomenout, že ne všichni členové současné rady s těmito organizačními změnami vyjádřili souhlas v hlasování rady.
Jen tak pro zajímavost uvádím, že v podstatě celý tento oddíl mého projevu byl smazán ze ze zvukového záznamu ze zasedání zastupitelstva. Důvodem je to, že jsem uvedl jméno bývalého vedoucího odboru, které je veřejnou informací. V jakém státě to proboha žijeme? Jen pro rozptýlení případných domněnek – za tento skutek nedávám vinu žádnému zaměstnanci městského úřadu.
2/ K odpovědi na interpelaci ohledně stanovení kontaktní osoby ve věci Protikorupčního auditu (PA) z členů politického vedení města
Není třeba pochybovat o tom, že odpověď: „…problematikou protikorupčního opatření se zabývá celé vedení města.“ bude jistě považována za velmi „líbivou“. Osobně mi z této odpovědi vyplývá faktický nezájem všech členů vedení města (starosta+ dva místostarostové) o danou problematiku. Potřeba mít ustanovenu konkrétní osobu pro oblast PA z vedení města byla dána potřebou pružně plnit vybrané úkoly určené pro politické reprezentanty. Dovolím si tvrdit, že kolektivní orgán nemůže plnit konkrétní úkoly tak rychle a pružně jako jednotlivec s jasně určenou odpovědností.
3/ K odpovědi na interpelaci ohledně stanovení částek dotací do sociální oblasti pro rok 2012
V rámci své interpelace jsem se dotazoval na způsob stanovení konkrétních částek dotací organizacím působících v sociální oblasti. Z odpovědi je zřejmé, že vyjádření Odboru sociálních služeb nic nemění na faktu, že šlo v podstatě o ryze politické rozhodnutí. To samozřejmě nelze považovat za optimální, protože na tomto poli by měly především hrát roli termíny, jako je kvalita poskytovaných sociálních služeb, či spektrum potřebných sociálních služeb. Považuji za velmi žádoucí, aby se rozhodování v těchto záležitostech přesunulo z politické roviny do roviny odborné co možná nejdříve.