Obytňák

24.04.2015

Tak zase po určitém čase jeden projekt pro radost – pokus o výrobu spací nástavby na klasický přívěsný vozík za osobní automobil. Fotky budou přibývat jak bude chuť a čas na práci.


17.08.2016

Již vícekrát jsem byl dotazován ohledně legislativy spojené s tímto mým projektem. Zda se musí někdo něco hlásit, přihlašovat, požadovat apod. Proto níže uvádím svou odpověď na poslední položený dotaz:

Také jsem se domníval, že s touto nadstavbou není třeba nic řešit. Dle vyhlášky je limitována jen šířka přípojného vozidla kategorie M1, a to 2,5 metru (vyhláška č. 341/2014 Sb. §16 ods. (1) písmeno a) – 1.). Já mám budku širokou 2 metry. Dle příslušných předpisů to není ani PŘESTAVBA (vyhláška č. 341/2014 Sb. §29), protože nemám žádné trvalé zásahy do původní konstrukce vozíku (nezměnil jsem ani jednu podstatnou část mechanizmu nebo konstrukci silničního vozidla). ALE dle technika ze stanice STK, který se na moje dílo díval na webu, by mi technickou na to nedal. Kdybych ho měl citovat přesně, tak to bylo: „nevím proč, ale asi ne“. Takže jsem uvízl v jakémsi vakuu. S budkou normálně jezdím a čekám až mě zastaví policie a uvidím. Dle mého nejlepšího vědomí a svědomí nic neporušuji a stále mám přípojný vozík kategorie M1 s naloženým nákladem ve tvaru kvádru nepřesahujícím stanovené limity. Až pojedu na STK, tak nadstavbu velmi rychle s 3-mi kamarády sundám a po STK zase nasadím. Bohužel Vám nemohu dát jednoznačnou odpověď, protože se ji nepodařilo zjistit ani mě. Krásný den J. Hýbner


 

12.06.2018

Když už jsou na kempování jen dva, tak lze pohodlně přespat i v osobním autě. Chevrolet Orlando je k tomuto účelu přímo stvořený. Druhá řada sedadel po sklopení vytvoří dokonalou rovinu s kufrem (tedy vlastně s třetí řadou sklopených sedadel) a vznikne tak letiště, které má na délku bezmála 2 metry. Když se k tomu přidá „na míru“ vyrobená molitanová matrace, tak je tento druh přespání opravdu příjemný.